Четверг, 28.03.2024, 22:42
Главная

Мой профиль

Выход
Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS
Время
Меню сайта
Форма входа
Музыка
Погода
Погода в Киеве

З історії КПІ

Наприкінці ХІХ століття прискореними темпами в Російській Імперії почала розвиватись залізнича мережа, вугільна, машинобудівна, легка, харчова промисловість та сільське господарство. У 1896 році в країні існувало всього 12 вищих технічних шкіл, де готували 5497 майбутніх інженерів. Така кількість спеціалістів не задовольняла зростаючі потреби промисловості. А на Україні тільки Харківський технологічний інститут готував інженерні кадри - всього 669 чоловік.
Головний корпус КПІ (XIX ст.)

Саме життя висунуло ідею про створення нового вищого технічного навчального закладу в Києві, адміністративному і торговому центрі з розвиненою мережею шосейних, водних та залізничних шляхів, розвиненою харчовою й легкою промисловістю, значною кількістю вчених та спеціалістів.

Рішення про заснування в Києві Політехнічного інституту з механічним, інженерним, хімічним та агрономічним відділенням було прийнято 25 листопада 1896 року на приватній нараді, яка відбулася в будинку Л.І.Бродського з участю представників міської влади, адміністрації Південної залізниці, інженерів та промисловців.
 

Для розв'язання організаційних питань розпорядженням директора департаменту мануфактур і торгівлі Міністерства Фінансів створено спеціальний комітет, який очолив генерал-губернатор Південно-Західного краю граф О.П.Ігнатьєв. Необхідна сума для будівництва інституту була зібрана за рахунок приватних пожертвувань, складала 703 тисячі карбованців.

Був оголошений конкурс на кращий проект, який виграв архітектор І.С.Кітнер. Оскільки він жив у Санкт-Петербурзі і не мав змоги безпосередньо керувати ходом робіт, роботи очолив архітектор О.В.Кобелєв. Для будівництва інституту міська влада виділила декілька участків. Після ретельного ознайомлення була вибрана ділянка вздовж Брест-Литовського шосе площею 38 десятин. Були побудовані:

  • головний корпус - інженерне, механічне та агрономічне відділення, канцелярія та науково-технічна бібліотека;
  • хімічний корпус - хімічне відділення;
  • механічні майстерні з центральною електростанцією для освітлення всіх будівель і опалення головного корпусу;
  • будівлі дослідного поля, двір для худоби, сільськогосподарьску ферма та сад;
  • житло для професорів і лаборантів - 2 будівлі;
  • студентська їдальня.

  • Сільськогосподарські будівлі КПІ (1902)
  • Першим директором КПІ був призначений В.Л.Кирпичов, як фахівець в області організації і створення вищих навчальних закладів. Велику допомогу в створенні КПІ, в його організації надали такі корифеї такі як Жуковський М.Є., Ковалевський А.О., Менделєєв Д.І., Тімірязєв К.А. На викладацьку роботу з Москви, Харькова, Казані, Петербурга та Києва були запрошені видатні вчені та педагоги такі як О.М.Динник, В.П.Єрмаков, Є.О.Патон та ряд інших.

    Викладачі інституту

    В червні 1898 р. був оголошений набір перших студентів. На 330 місць було подано 1100 заяв, зарахували 360 осіб. Перший випуск студентів відбувся в 1903 році, диплом отримало всього 93 випускника. Цьому було ряд причин: навчатись було дуже важко, обов'язково необхідно було вносити оплату за навчання, розгортались революційні події.

    Студентський квиток
     
    Першими деканами були проф. К.О.Зворикін (механічний і за сумісництвом інженерний факультет), М.І.Коновалов (хімічний факультет), М.П.Чирвінський (агрономічній факультет).

    У підготовці висококваліфікованих спеціалістів велику роль відіграли ряд наукових шкіл: школа механіків та математиків на механічному факультеті, школа з теорії міцності, з гідравліки, з авіабудування, мостобудування та інші. Значну роль у підготовці мали науково-технічні гуртки, які сприяли поглибленню лекційного матеріалу, там також відбувалося знайомство з рівнем розвитку промисловості.

    Високу оцінку спеціалістам першого випуску дав голова екзаменаційної комісії Менделєєв Д.І., він наголошував на тому, що крім теоретичних знань, студенти КПІ набувають ще й практичних навичок.

    Інститут зростав і поповнювався матеріальною базою до 1941 року. В 1941 році інститут було евакуйовано до Ташкенту. Під час окупації будівлі КПІ, в яких знаходився німецький шпиталь, зазнали бомбардування, було розгромлене енергокрило 1 корпусу. Навчання було відновлено в 1944 році. Почалося відновлення інституту - половини загальної площі навчальних приміщень. На кафедрах відновлювалась і розширювалися навчально-лабораторна база.


    За більш ніж сторічний період існування назва інституту змінювалась декілька разів:

    1898 р. - Київський політехнічний інститут Імператора Олександра ІІ;

    1934 р. - Київський індустріальний інститут;

    1938 р. - Київський політехнічний інститут;

    1968 р. - Київський політехнічний інститут ім.Великої Жовтневої соціалістичної революції.

    1995 р. - Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут".

    За всю історію існування наш вуз очолювало 23 ректори. Першим був Віктор Львович Кирпичов, фахівець з опору матеріалів. Сьогодні КПІ очолює академік, фахівець з системного аналізу та математичного моделювання Згуровський М.З.
    Випуск 1930 року (з архіву Козаченка С.В.)

    Годістю нашого інститут є те, що тут навчався видатний конструктор літаків - Ігор Сікорський. В КПІ з 1924 по 1926 роки навчався видатний конструктор ракетно-космічних систем - Сергій Корольов. Згодом він переїхав до Москви, продовжив навчання в Інституті імені Баумана.

    На базі КПІ, завдяки видатним вченим, було створено 9 Академічних інститутів - Інститут хімії, Інститут механіки, Інститут електрозварювання, Інститут технічної теплофізики, Інститут прикладного системного аналізу та інші. Також колискою КПІ стали вищі навчальні заклади. Спочатку це були філіали, а потім стали самостійними вузами, як в Києві, так і в таких містах як Харків, Дніпропетровськ, Одеса, Вінниця, Черкаси, Житомир, Чернігов. На базі технічних майстерень самостійності набули два підприємства - "Завод імені Лепсе" та АК "Росток".

    ЧАТ
    Наш опрос
    У какого самолета размах крыльев самый большой?
    1. An-225
    2. Hughes H-4 Hercules
    3. A380-800
    4. B747-81
    5. B-52
    Всего ответов: 12
    Калькулятор
    Друзья сайта
    Статистика
    Copyright MyCorp © 2024